Dlaczego warto promować stronę w Internecie?

Internet w chwili obecnej to rzecz z której, praktycznie każdy z nas korzysta conajmniej raz dziennie. Mamy go zarówno w komputerach osobistych, telefonach, telewizorach a ostatnio także w urządzeniach AGD takich jak lodówki, piekarniki. Codziennie też na całym świecie powstają setki stron, ale czy posiadanie jej jest wystarczające? Odpowiedź jest jednoznaczna – nie. Dla niektórych branż, konkurencja w sieci jest ogromna, jak również inwestowane środki.

Czy z moją stroną jest coś nie tak…

Posiadanie strony internetowej to tak naprawdę początek naszej przygody. Jeśli została ona wykonana dekadę temu, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to śmiało można stwierdzić, że tak naprawdę jej nie mamy i konieczne będzie wykonanie nowej. Z pewnością znajdziemy osoby, które posiadają swoje strony internetowe kilka lat i nie przyniosły im one nawet jednego zapytania od klienta. Często też ich odpowiedzią na pytanie “To po co Ci ta strona?” jest “Bo wszyscy mają to ja też”.
 
Warto więc zadbać o swoją stronę, aby przede wszystkim dostarczała potencjalnym klientom to czego szukają i oczekują. W zależności od branży w której działasz, poszczególne elementy będą miały istotne znaczenie – od zdjęć, opisów, katalogów pdf, możliwości rezerwacji online, szybkich płatności a na szerokości i dostępności oferty kończąc.
 

Rodzaje reklamy w Internecie

Jeśli masz już kompletną stronę internetową, przed Tobą szereg możliwości reklamy, z której możesz skorzystać:

Pozycjonowanie

Uważany za najtańszą formę reklamy i generowania ruchu. Polega na szeregu prac onsite i offsite: modyfikacji/wdrażaniu treści na stronie, optymalizacji wielu technicznych elementów strony internetowej, pozyskiwaniu odnośników do strony i wielu innych aspektach. Wprowadzanie takich zmian pozwala osiągać topowe pozycje w wyszukiwarce internetowej np. Google na określone wyrażenia (słowa kluczowe) i prowadzić klienta do naszej strony.

Mimo iż pozycjonowanie uważane jest za najtańsze rozwiązanie, wiąże się z dość długim oczekiwaniem na efekty, ponieważ jest długofalowym procesem wymagającym ciągłego monitorowania i udoskonalania.

Reklamy Google Ads

Są szybkim sposobem na zaistnienie w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo są też prostsze w optymalizowaniu budżetu – płacimy w zależności od wybranego sposobu za klik, wyświetlenie lub procencie od zarobku na sprzedaży konkretnych produktów. Dodatkowo możemy skorzystać z różnego rodzaju reklam banerowych, dynamicznych reklamach, promowaniu wizytówki Google Moja Firma, udziału w Google Shopping czy promocji filmu w serwisie YouTube. W przypadku wszystkich reklam, mamy możliwość ustawiania odpowiedniego targetowania reklam do osób zainteresowanych tematyką naszej strony lub będących z naszego regionu.

Reklamy Facebook Ads

Facebook w swoim serwisie proponuje nam podobne mechanizmy i rozwiązania do Google z tą różnicą, że będą one pojawiać się w portalu społecznościowym. Dodatkowym atutem reklam facebookowych jest bardziej precyzyjne targetownie reklam w użytkownika.

Sieci afiliacyjne

Nasze reklamy wyświetlają się na innych stronach należących do programu afiliacyjnego, wysyłane są różne kampanie mailowe i inne działania reklamowe. Sieć taka polega na uzyskiwaniu określonej kwoty procentowej od sprzedaży produktu, po przez afiliacje.

Kampanie mailowe

Choć niektórzy powiedzą, że to już przeżytek, dobrze przygotowana kampania mailowa nadal potrafi świetnie sprzedawać.

Podstawowym autem reklamy internetowej jest mierzalność jej skuteczności dzięki szeregu narzędzi analitycznych. Decydując się na reklamę tradycyjną nie zawsze jest to możliwe.

Ile to wszystko kosztuje?

W przypadku prowadzenia działań reklamowych w internecie musisz się liczyć z comiesięcznymi inwestycjami. W samym pozycjonowaniu dostępnych jest na rynku kilka modeli rozliczeń:

  • tzw za efekt (kiedy wyrażenia kluczowe osiągną pozycje w TOP10)
  • abonament – stała miesięczna opłata
  • za wygenerowany ruch (w większości przypadków stała stawka za jednego unikalnego użytkownika w miesiącu przemnożona przez ich ilość)
  • od sprzedaży.

W przypadku pozycjonowania, minimalnym budżetem za który jest sens prowadzić efektywne działania jest ok. tysiąc złotych. Jeśli masz mniej powinieneś zdecydować się na którąś z płatnych kampanii. Tam mniejsze budżety są efektywniej wykorzystywane i szybciej zauważysz zwrot z inwestycji oraz łatwiej będzie Ci podjąć decyzje o jego zwiększeniu.

Musisz mieć również na uwadze, że na wielkość budżetu reklamowego wpływa branża, do której należą twoje produkty/usługi oraz lokalizacja na którą chcesz się promować.

Optymalnym rozwiązaniem jest korzystanie z kilku kanałów reklamowych, ponieważ mogą one przynosić sobie wzajemną korzyść i prowadzić do tzw. konwersji łączonych.

Czy warto się reklamować?

Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna – oczywiście, że tak! Obecnie w sieci dostępnych są miliony stron i niestety z dnia na dzień akurat nasza nie zostanie cudownie zauważona i nie zaczniemy na niej zarabiać. Postęp i cyfryzacja oraz przeniesienie sprzedaży do internetu jest nieuniknione, dlatego już teraz warto pomyśleć, jak zaistnieć w internecie. 

Zainteresowany współpracą?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się co możemy dla Ciebie zrobić. To nic nie kosztuje!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *